Joshua Chavez

Joshua is een Bijbelleraar die vooral valse doctrines ontmaskert door ze tegen het licht van de Bijbel te houden. Onder de naam “Servus Christi”, kun je zijn onderwijs vinden op YouTube. Zo onderzoekt hij de doctrines van hypercalvinisme, Katholicisme, de charismatische beweging, maar bijvoorbeeld ook hedendaagse “gospelmuziek”, in de muziekindustrie bekend als “Contemporary Christian Music” (C.C.M.).

The corrupt Christian music industry

Thema: In de laatste eeuwen, is de functie van voorganger veelal verworden tot een eigen verworven positie van macht en controle over kerkleden, terwijl Jezus en de Apostelen ons heel duidelijk onderwijzen dat er één Herder is (1 Petrus 5: 4) en dat wij allemaal gelijk zijn als broeders en zusters (Romeinen 2: 11) en dat leiders vooral een dienende rol hebben, waarbij zij zichzelf regelmatig moeten wegcijferen omwille van anderen. Het woord “pastor” an sich, komt niet eens voor in de grondteksten.

Stop calling yourself pastor!